Kreisā spārna radikāļu "Commando Angry Birds"

LvSnor
raksta
Posts: 217
Joined: 06 Nov 2022, 23:30
Location: Riga
Contact:

Kreisā spārna radikāļu "Commando Angry Birds"

Post by LvSnor »

Ļaunprātīga dedzināšana dzelzceļa līnijā Ziemeļreinā-Vestfālenē
Kreisā spārna radikāļu "Commando Angry Birds" apgalvojumi
Kreisā spārna radikālā grupējums “Angry Birds Commando” uzņēmies atbildību par uzbrukumu svarīgai dzelzceļa līnijai Ziemeļreinā-Vestfālenē un paskaidro savu motivāciju.
2025. gada 1. augusts
14:48
Konrāds Ličko

"Angry Birds Command" paziņojums ir garš. Viņi apgalvo, ka ceturtdien sabotēja dzelzceļa līniju netālu no Diseldorfas lidostas, izmantojot "ledus bloku taimeri" no rokasgrāmatas "Kabeļu apgaismojums iesācējiem". Līnija savieno "dažus no Eiropas svarīgākajiem ekonomiskajiem centriem". Jebkādi traucējumi tur radītu "tiešu vai netiešu" ietekmi uz šo ekonomisko zonu.

Uzbrukumu attaisno ar "industriālās sistēmas" nodarīto vides postījumu. Atšķirībā no "galvenās vides kustības", viņi apgalvo, ka nevēlas tiesāt "varenos", bet gan paļauties uz konfrontāciju. "Laiks strādāt pie izlīguma starp pusēm ir beidzies."
Faktiski, domājams, kabeļu tunelī gar līniju tika ievietota aizdedzes ierīce, izraisot ugunsgrēku. Ceturtdien tas paralizēja dzelzceļa satiksmi līnijā starp Diseldorfu un Duisburgu. Tas izraisīja atcelšanu un kavēšanos. Ar vairāk nekā 700 vilcieniem dienā tas ir viens no noslogotākajiem dzelzceļa maršrutiem Vācijā.

Piektdien, pārbaudot sliežu ceļu, aptuveni divu kilometru attālumā no pirmā tika atklāts otrs ugunsgrēka postījums, ziņo dzelzceļš un policija. Tiek pieņemts, ka abi uzbrukumi tika veikti vienlaicīgi, ziņu aģentūrai "taz" pastāstīja policijas pārstāvis.
Ne pirmais uzbrukums

Un šī nav pirmā reize, kad uzmanību piesaista "Angry Birds Commando". 2023. gada maijā grupa uzņēmās atbildību par pieciem dzelzceļa signāla kabeļu ļaunprātīgas dedzināšanas uzbrukumiem Diseldorfas apkārtnē, kurus tā apgalvo, ka ir pastrādājusi iepriekšējo mēnešu laikā.

"Sabiedrība, kurā mēs dzīvojam, ir visas planētas aprīšanas procesā," toreiz tika teikts. Spiediens uz izaugsmi "ilgtermiņā nav savienojams ar dzīvības pastāvēšanu". Vienīgais risinājums ir "pilnīga tehnoloģiski industriālās sistēmas demontāža". Uzbrukumi šai infrastruktūrai ir "būtiski".

Pēc tam grupa uzņēmās atbildību par turpmākiem uzbrukumiem dzelzceļa iekārtām Ziemeļreinā-Vestfālenē 2024. gada janvārī un augustā un vēlreiz 2025. gada janvārī, vienmēr apgalvojot, ka tās mērķis ir kravu pārvadājumi. Šī gada maijā sekoja prasības vēstule, kurā tā uzņēmās atbildību par ļaunprātīgu dedzināšanu trim radio mastiem Langenfeldē, Erkrātā un Hildenē. Un tagad par uzbrukumu dzelzceļam netālu no Diseldorfas.
Policija pagaidām nav spējusi noskaidrot, kas stāv aiz grupas un vai tās ir vairākas personas vai tikai viena.

Dzelzceļa objektu dedzināšana radikāli kreiso spārnu vidū nav nekas jauns. Šādi uzbrukumi notika pirms daudziem gadiem Berlīnē , Hamburgā , Minhenē un Ziemeļreinā-Vestfālenē – dažreiz tos motivēja protesti pret pārapbruņošanos, kodolatkritumu pārvadāšanu, Bundesvēra izvietošanu Afganistānā, G20 samits vai vispār kā veids, kā lauzt "kapitālistisko rutīnu".

2024. gada martā ļaunprātīga dedzināšana radio mastā netālu no Tesla rūpnīcas Brandenburgā, par kuru atbildību uzņēmās grupa “Volcano Group: Shut Down Tesla”, nodarīja miljoniem dolāru lielus zaudējumus. Kopš 2011. gada grupas ar nosaukumu “Volcano” atkārtoti uzņēmās atbildību par ļaunprātīgas dedzināšanas uzbrukumiem.

Dzelzceļa uzņēmums un politiķi asi kritizēja uzbrukumus. Pat kreiso aprindu vidū tie nav bez strīdiem, un daži kritizē tos kā neiespējamus mediācijas ceļā. Viena no Vulkan grupām paziņojumā atzina, ka viņiem "patiesībā ir reāla problēma" ar mediāciju. Tomēr situācija bija pārāk nopietna, lai atturētos no šādām darbībām.

Un "Angry Birds Commando" atbildības uzņemšanās paziņojumā arī norādīts, ka uzbrukums, visticamāk, "izraisīs zināmu sašutumu". Tomēr viņi saka, ka "ar to neko nevar darīt, jo mērķis ir izplatīt "patiesību".

Pēc iepriekšējiem uzbrukumiem politiķi bija aicinājuši pastiprināt dzelzceļa objektu aizsardzību — ar videonovērošanu un rezerves konstrukcijām. Dzelzceļš norādīja, ka 4300 tā apsardzes darbinieku strādā "roku rokā" ar 5500 federālajiem policistiem, tostarp mobilajās patruļās un jo īpaši ap signālposteņiem. Tomēr, ņemot vērā gandrīz 34 000 kilometru garo dzelzceļa tīklu, infrastruktūras netraucēta aizsardzība bija "praktiski neiespējama".
https://taz.de/Brandanschlag-auf-Bahnst ... /!6101578/
Post Reply